Znate za izreku „dobra priprema je pola posla". Bez obzira koji su vam ciljevi, ako pripremite kvalitetan i precizan plan, lakše ćete ih postići i postati uspješni. Isto je i s otvaranjem restorana. Kvalitetan plan projekta je ključan. Pogledajte naše smjernice koje će vam pomoći da postanete ugostitelj i započnete put do uspjeha.
Što će biti obrađeno u ovom članku
Ovaj članak navodi prve koraka pri otvaranju restorana.
Prije nego što uopće započnete s izradom poslovnog plana, morate imati točnu ideju o tome kakav restoran želite. Počnite odabirom koncepta hrane. Neke od mogućnosti su:
Pizzerija: koncept pizzerije sam za sebe je i dalje vrlo uspješan. Pizzerija može biti restoran koji će u ponudi imati samo pizzu, uglavnom za dostavu. No može biti i veća pizzerija u talijanskom stilu koja pruža punu uslugu, u kojoj nećete posluživati samo pizzu već i predjela kao što su špageti ili lazanje, priloge poput salate i klasične talijanske deserte kao što je tiramisu.
Sendvič bar: sendviči su vrlo popularna jela, ponajviše zato što kruh sadržava različite kombinacije hrane koja se može jesti i bez peciva. No sendviči su kompaktni i lakše se jedu, a usto izuzetno ukusni i raznoliki.
Restorani koji poslužuju lokalnu hrane: svaka zemlja i grad imaju svoju tradicionalnu kuhinju. Turisti iz svih dijelova svijeta dolaze probati nešto domaće. Stoga otvaranje restorana specijaliziranog za lokalnu kuhinju u turističkom području može biti odlična poslovna ideja.
Morski plodovi: i ovakav koncept restorana može biti odlična poslovna ideja jer je restorana s morskim plodovima malo pa je i konkurencija slabija. Također, izbor morskih plodova u mnogim je restoranima oskudan. No za uspjeh ovakvog koncepta morate pronaći dobrog kuhara koji zna s morskim plodovima. Kvaliteta hrane je također ključna.
Steakhouse: baš kao ni plodove more, ne znaju svi pripremiti dobre odreske. Kvaliteta mesa također je od velike važnosti. Čak i za ovakav koncept trebat će vam dobar kuhar i dobro izrađen jelovnik jer je uglavnom namijenjen srednjoj i višoj klasi.
Kafić: kava je jedno od najpopularnijih pića na svijetu, stoga ne možete pogriješiti ako odlučite otvoriti kafić. No morat ćete se nositi s velikom konkurencijom, zato morate ponuditi nešto zaista posebno i istaknuti se jedinstvenom idejom ili ponuditi najbolju kavu u gradu.
Pekara: svi vole svježe pekarske proizvode, pogotovo za doručak. Pekara često ide ruku pod ruku s kafićem. I u tom je području konkurencija velika pa ćete i tu morati biti jedinstveni.
Ovo je samo primjer koncepta restorana. Restorani mogu biti i obiteljski, gostionice, ili etnički restorani u kojima se poslužuje hrana iz cijeloga svijeta.
Kakav god stil odaberete, jedno je uvijek važno: gastronomija je kompetitivan posao i morate se isticati. Većina restorana izdrži godinu dana, a zatim proglasi stečaj. Ne želimo da se to dogodi i vama. Zato zapamtite: ako želite ostati relevantni na tržištu, težite jedinstvenosti. Budite originalni i stvorite nešto novo. Ponudite nešto što još nije viđeno jer samo će tako vaš restoran privući pozornost, a s pravom promidžbom naći ćete se na samom vrhu.
1.2 Odabir dizajna interijera
Nakon što ste izabrali hranu koju želite posluživati, možete početi razmišljati o dizajnu i dekoraciji prostora. Dizajn bi trebao odgovarati vrsti hrane te biti karakterističan i ugodan oku.
Stvorite atmosferu koja je ugodna i privlači ljude da provedu više vremena u vašem restoranu. Ona uključuje udobne stolice, stolove i osvjetljenje, te čisto posuđe, čaše, pribor za jelo, toalete, kao i usklađene dekorativne elemente.
1.3 Prilagodba drugih koncepata i standarda
Osim koncepta hrane, morate pokriti još neke aspekte. Klimatske promjene važna su tema i utječu na svijet. Zato se održivost i ekološki prihvatljivi izbori sve češće traže u restoranima.
Razmislite gdje želite nabavljati hranu. Razmislite i o dizajnu interijera i priboru za jelo. Svedite upotrebu plastike na minimum, uvijek iskreno govorite o svojim proizvodima, njihovom porijeklu i održivosti.
U obzir morate uzeti i uključivost. Uvijek na jelovniku imajte opciju i za vegetarijance, vegane te osobe s alergijama i netolerancijom na određenu hranu. Taj je faktor također važan za uspjeh.
Pisanje poslovnog plana
2. IZRADA POSLOVNOG PLANA ZA RESTORAN
Dobar poslovni plan savršeni je recept za pokretanje uspješnog poslovanja u gastronomiji.
2.1 Razmotrite sve ideje
Prije nego što odredite ključne točke, postavite si nekoliko pitanja i dobro razmislite o svom konceptu.
Koju vrstu restorana želim? Kakvu klijentelu želim privući? Tko mi je konkurencija?
Koju ću lokaciju izabrati?
Koja je moja ponuda vrijednosti?
Kako želim reklamirati poslovanje? Koja će mi sredstva trebati?
Kako će restoran zarađivati dovoljno da se održi? Kada će restoran ostvariti dovoljno profita?
Gdje mogu napraviti kompromise, a gdje ne?
Kako zamišljam osoblje i upravu?
Koji mi je najvažniji cilj?
2.2 Završni detalji u poslovnom planu restorana
Nakon dubokog razmišljanja i pravljenja bilješki o gornjim pitanjima, možete početi pisati svoj poslovni plan. Treba uključiti sljedeće točke:
Koncept: ovo je prvi dio vašeg plana. Tu iznosite svoje ideje i određujete konkretan i realističan cilj. Također, tu bi trebali odgovoriti na gore postavljena pitanja i izraditi cjelovitu viziju poslovanja.
Pregled poduzeća: u ovom poglavlju trebaju biti navedene osnovne informacije o strukturi vlasništva, lokaciji i stilu restorana. Također bi trebao sadržavati ciljeve vezane za iskustvo gostiju.
Jelovnik: ovdje se trebate usredotočiti na koncept kuhinje i jela koje želite posluživati. Razmislite o svim detaljima, kao što su predjela, glavna jela, deserti, prilozi i pića. Također, uvijek na jelovniku imajte dodatne opcije za vegetarijance, vegane te osobe s alergijama i intolerancijama na hranu.
Upravljanje poslovanjem: u ovom poglavlju trebaju se navesti detaljne informacije o strukturi vlasništva i zaposlenicima. Trebate jasno navesti koji će vam radnici biti potrebni i tko je zadužen za što. Na primjer, trebat će vam poslovođa, blagajnik, konobar, s vremenom i porezni savjetnik, te, naravno, kuhar, električar za instalaciju strojeva i mnogi drugi.
Analiza tržišta: ovaj je korak ključan za sljedeće poglavlje kako biste mogli pronaći savršenu lokaciju. Kada birate savršenu lokaciju, morate uzeti u obzir određene faktore. Prostor mora biti prostran i ugodan, te lako dostupno klijentima. Trebali bi imati na umu nekoliko lokacija. Napravite popis i proučite demografske karakteristike područja i okolice. Tako ćete lakše donijeti pravu odluku.
Promidžba: kako bi restoran bio uspješan, morate ga reklamirati i privući pozornost. Ljudi trebaju znati za njega, zato u ovom poglavlju analizirajte strategije za privlačenje klijenata. Klasično reklamiranje uključuje letke, ali trebali bi otvoriti poslovnu stranicu na društvenim mrežama jer je to najbrži, najjeftiniji, najlakši i najučinkovitiji način za privlačenje pozornosti. I letci su dobra ideja za privlačenje prvih klijenata.
Financije: Ovo je najteži, ali i najvažniji dio. U ovom bi poglavlju trebao biti naveden cjeloviti cjenik. Analizirajte sve troškove koji će nastati prilikom otvaranja restorana, počevši od najma mi osnivanja do marketinga. Ne zaboravite na troškove izrade jelovnika, osoblja, troškove pravne dokumentacije i mnoge druge. Popis pokušajte što više 'ispeglati' i uključiti svaki detalj. To će vam pomoći da procijenite troškove i usporedite ih s procjenom prihoda. Ako je popis dovoljno dobar, mogli biste ste privući interes investitora koji bi Vam olakšali financijski pritisak.
Ključne točke: Ovdje biste trebali zapisati sve ciljeve i odrediti ključne točke, rokove i vremenska razdoblja unutar kojih želite te ciljeve postići. Budite realni pri određivanju rokova i pokušajte u potpunosti uključiti svoje ciljeve. Ovaj bi popis trebao biti vaš popis obaveza na putu do uspješnog restorana.
Sažetak
Lokacija, lokacija, lokacija
3. PRONALAZAK SAVRŠENE LOKACIJE ZA RESTORAN
3.1 Pravi odabir lokacije za restoran
Mnogi faktori utječu na izbor prave lokacije za restoran. Veličina lokacije samo je jedan aspekt, demografija igra čak i veću ulogu. Drugi faktori koje morate uzeti u obzir su:
Dostupnost: hoće li klijent lako pronaći restoran? Koliko je lokacija blizu konkurenciji?
Mogućnost plaćanja najma: nakon što napravite procjenu omjera prodaje i dobiti, znat ćete koliko možete potrošiti na najam.
Restriktivne uredbe: mnogi faktori mogu vam ograničiti zaradu, poput dostupnosti parkirnih mjesta, prometa i vremenskih ograničenja. Imajte ih na umu i birajte pametno.
Povijest lokacije: napravite brzinski pregled lokacije. Tko su bili prijašnji unajmljivači? Zašto su otišli?
Uvjeti najma: unaprijed se informirajte o uvjetima najma.
Budući razvoj: nemojte se usredotočiti samo na lokaciju, pogledajte i njezinu okolinu. Jesu li oko nje u planu projekti izgradnje kuća ili prometnica? Kako će ti projekti utjecati na vas?
3.2 Izrada plana lokacije za restoran
Kada ste dobro proučili gore navedene smjernice i odabrali najbolju lokaciju, na red dolazi zabavni dio. Raspored i dizajn igraju veliku ulogu u uspjehu restorana, stoga dobro pogledajte lokaciju i pokušajte vizualizirati najbolji dizajn za nju koji će odgovarati i stilu vaše ponude hrane. Razmislite i o detaljima kao što su letci s jelovnicima i ukrasi za stolove. Imajte na umu i da 45-65 % prostora odlazi na dio za blagovanje, 35 % na kuhinju, a ostatak na skladište i urede. Sve to morate uzeti u obzir pri određivanju rasporeda prostora.
Sve što trebate znati o
otvaranju restorana
Istražite našu seriju "Kako otvoriti restoran" i naučite kako ostvariti svoj san.
Da bi otvorili restoran, morate ispuniti neke preduvjete koji se razlikuju od zemlje do zemlje. Općenito govoreći, morate:
imati barem 18 godina
biti državljanin koji posjeduje sve pravne dokumente
imati potvrdu o nekažnjavanju
A sada na red dolazi najteži, najnaporniji i najdugotrajniji dio pokretanja poslovanja u gastronomiji: papirologija.
Neke su dozvole ključne za otvaranje restorana. Ako ih ne dobijete odmah i na ispravan način, izgubit ćete puno vremena ili će vaš zahtjev da postanete ugostitelj biti odbijen. Zato se isplati uložiti vrijeme i trud u ovaj korak, a nakon njega sve postaje lakše. Istražite koje su vam dozvole potrebne u vašoj regiji i počnite ih prikupljati što je brže moguće.
4.2 Obuka zaposlenika
U nekim zemljama ugostitelji moraju proći određenu obuku i završiti tečajeve i seminare o temama kao što su:
pravne osnove
vođenje ugostiteljskog posla
rukovođenje zaposlenicima
digitalizacija u gastronomiji
marketing i promidžba
Čak i ako nisu obavezni u vašoj regiji, mogli bi vam biti od velike pomoći i uštedjeti vam mnogo vremena i novca.
Ukratko
5. sažetak - kako otvoriti restoran
Ukratko, trebali biste razmotriti sljedeće različite aspekte za otvaranje vašeg restorana:
poslovna ideja i osnovni koncept
analiza lokacije restorana
poslovni plan i financiranje
dozvole i zahtjevi
marketing i oprema
osiguranje i računovodstvo
Česta pitanja
6. ČESTA PITANJA - KAKO OTVORITI RESTORAN
Važno je usredotočiti se na jedno područje jer je konkurencija koja nudi sličnu hranu velika. Kako biste se istaknuli u gomili, isplati se uložiti vrijeme u osmišljavanje koncept hrane.
Pri odabiru lokacije koja vam savršeno odgovara morate uzeti u obzir mnogo aspekata u procesu planiranja kako bi vaš restoran pružao jedinstveno iskustvo. Okvirni koncept restorana trebao bi biti određen unaprijed jer bi odabir lokacije trebao odgovarati željenoj ciljanoj klijenteli.