Kako otvoriti kafić

Idealan kafić

Kava je jedno od najpopularnijih pića na svijetu, ako ne i najpopularnije. Bez obzira pijemo li ju kako bi se razbudili, riješili glavobolje, radi podizanja energije ili samo zbog užitka, mnogo je razloga zašto u kavi uživamo i volimo je. Nije ni čudo da su kafići iznimno uspješan posao. Međutim, kao i u svaki drugi posao, u njega je potrebno uložiti mnogo vremena, truda i planiranja. Mi iz METRO-a želimo vam pružiti najvažnije informacije i korake koje trebate slijediti kako biste pokrenuli uspješan posao.

Potrebno je znati što slijedi

1. PROVEDBA ISTRAŽIVANJA POTREBNOG ZA OTVARANJE KAFIĆA

Najbolji kafić u gradu

Otvaranje kafića isto je kao i pokretanje bilo kakvog drugog posla. To je velika investicija vašeg vremena i novca. Stoga morate biti svjesni da ćete morati uložiti puno truda i energije kako biste vodili uspješan posao. Razgovarajte s vlasnicima kafića i naučite iz njihovog iskustva.

Čak i ako od njih ne možete dobiti dovoljno informacija, možete puno naučiti promatranjem. Izađite i posjetite što više kafića. Pijte kavu, ocijenite je, proučite lokaciju i inspirirajte se stilom, načinom vođenja posla i načinom pripreme pića. Napravite popis ocjena samo za sebe. Razmislite o tome koje elemente želite primijeniti na svoje poslovanje, a što će vas učiniti jedinstvenima i drukčijima od ostalih.

Kao vlasnik kafića bavit ćete se i raditi s mnoštvom ljudi. Stoga biste, osim samog kafića, trebali proučiti i posjetitelje. Tko će oni biti i koje su njihove potrebe i očekivanja? Što im se najviše sviđa u drugim kafićima, a što im se ne sviđa? Proučavanje vaših budućih klijenata pomoći će vam u procesu planiranja i pomoći vam da stvorite i prilagodite izbor pića, cijene i ugodno okruženje.

 

1.1 Upoznavanje okoline

Prilikom istraživanja trebali biste istražiti gdje i koliko kafića postoji na pojedinim područjima. To će vam ukazati na lokaciju gdje postoji potreba za otvaranjem kafića kao i otkriti informaciju gdje već postoji dobar kafić. Bit će mjesta gdje ima mnogo dobrih kafića i drugih gdje ima mnogo kafića, ali ne i dobrih. Međutim, otkrit ćete da i na brojnim područjima općenito nedostaje kafića. Treba težiti otvaranju kafića na takvim lokacijama. Ovo je prvi korak u odabiru prave lokacije.

Također, provjerite registar poslovnih subjekata u vašem gradu. To bi moglo biti korisno jer tamo možete doznati informacije o tome koji su kafići posljednjih godina zatvoreni i zašto. Napravite popis njihovih pogrešaka kako biste ih izbjegli. Još jedna važna točka prilikom proučavanja područja uključuje informaciju o tome može li uopće takav posao doprinijeti životu lokalnog stanovništva. To će vam uštedjeti i vrijeme i novac.

 

1.2 Proučavanje konkurencije

Ovaj korak ide ruku pod ruku s prethodnim. Dok proučavate kafiće na određenom području, trebali biste proučavati i svoje konkurente. Na kraju ćete se morati zapitati hoćete li im moći konkurirati i držati korak s njima. Ako odlučite poslovati na području s mnogo kafića, morat ćete se moći istaknuti i biti jedinstveni. Čak i ako se odlučite otvoriti svoj kafić na području gdje ih nema dovoljno, imajte na umu da su ljudi voljni prijeći dalek put kako bi popili dobru kavu u udaljenom kafiću, umjesto odlaska u obližnji, ali loš kafić. U svakom slučaju, natjecat ćete se s uspješnim imenima.

Ključno je naučiti što oni rade dobro, što loše, a što zlo. Radi se o podizanju njihovih usluga i ponude na višu razinu. No, i o ostavljanju svog osobnog pečata. Mi u METRO-u ne želimo da kopirate tuđi posao. Želimo da se inspirirate njima, ali i poboljšate ono što oni su pogriješili. Tek tada možete biti konkurentni i stvoriti uspješan posao.

Odaberite temu i lokaciju

2. DEFINIRANJE VIZIJE VAŠEG KAFIĆA

Bogata aroma

2.1 Odabit koncepta kafića

Postoji vrlo važan faktor koji mnogi ljudi zaboravljaju prilikom otvaranja ovakvog posla. Cilj nije ugoditi svima. To je vrlo nerealno i jednostavno nije moguće. Cilj je razumjeti tko su vaši klijenti i kojoj je ciljnoj skupini vaše poslovanje namijenjeno. U tu svrhu trebate si postaviti sljedeća pitanja:

  • Tko je vaša ciljna skupina?
  • Kakva su njena demografska obilježja?
  • Jesu li klijenti na određenom području spremni platiti za vašu uslugu? Smatraju li vaše cijene dovoljno razumnima?
  • Hoćete li ponuditi hranu? Ako je odgovor pozitivan, hoćete li sami pripremati hranu ili ćete morati surađivati s pekarom?
  • Želite li ponuditi usluge posluživanja hrane unutar objekta?
Skladan dizajn

2.2 Usavršavanje ideje

Prije nego što započnete s fazom implementacije, razmislite o ideji kafića koji imate na umu otvoriti. Ispišite sve svoje vizije i ciljeve na papir. Razmislite o atmosferi koju želite stvoriti na svojoj lokaciji. Nakon što ste posjetili kafiće i dobili inspiraciju, slika vlastitog kafića postaje sve potpunija, baš poput slagalice. Sada morate raditi na svim detaljima. Zapitajte se kakav je stil vašeg kafića, kako želite poslužiti svoje proizvode i razmislite o sustavu plaćanja. Također, počnite razmišljati o tome kako želite dizajnirati i urediti interijer svog kafića.

Ne zaboravite na sve detalje kao što su šalice za kavu i čaše, karta pića i jelovnik, zidne tapete, blagajnički stol, rashladna vitrinu za torte itd. Jasno definirana i napisana vizija pomoći će vam u sljedećim koracima planiranja i provedbe. To će vam pomoći u odabiru imena i logotipa vašeg brenda, konačnom odlučivanju o dekoru, planiranju hrane, dovršavanju karte pića i jelovnika, odabiru kave, pa čak i definiranju načina interakcije s posjetiteljima i načinima kako ih udovoljiti.

Idealna lokacija

2.3 Odabir prave lokacije vašeg poslovanja  

Već smo naglasili činjenicu koliko je važno proučiti područje koje razmatrate za otvorenje svog kafića i do sada biste trebali suziti odabir lokacije. Prije nego što se konačno odlučite za lokaciju, provedite još malo vremena na tom području i dobro promotrite okolinu. Obratite pozornost na to koliko se ljudi kreće pješice i kakva je situacija s parkirališnim mjestima. Također, morate još jednom razmisliti o sljedećim pitanjima: Je li lokacija dovoljno vidljiva i lako dostupna? Koliko ima ugostiteljskih objekata koji poslužuju hranu u blizini i kakav je njihov promet? Kakva je demografska slika tog područja? Što ljudi na ovom području vole, a što ne vole? Tko mi je konkurencija?

Imajte na umu da ćete provesti puno vremena u svom kafiću. Dakle, morate znati svoje okruženje i područje i znati ljude koji tamo žive. Također, proučite stope kriminala, propise i ograničenja prostornog uređenja kao i udaljenost od dobavljača. Svaki detalj ima ogroman utjecaj na poslovni uspjeh. Osim toga, trebali biste uzeti u obzir sam izbor prostora. Trebali biste biti sigurni da je prostor dovoljno velik te da ima sve potrebne plinske, vodovodne i odvodne instalacije. Također, možda razmišljate o terasi, pa provjerite imate li dovoljno prostora i kapaciteta za to. Sve te stvari utječu na troškove pokretanja poslovanja i trebaju biti dobro promišljene.

Poslovni plan, pravna dokumentacija i financiranje

3. IZRADA PAPIROLOGIJE ZA OTVARANJE VAŠEG KAFIĆA

3.1 Izrada cjelovitog poslovnog plana

Mnogi ljudi požele preskočiti ovaj korak jer uključuje previše mentalnoga napora i pisanja. Ali, u stvarnosti, to je samo vaša ideja i razrada detalja zabilježena na papiru. Uostalom, osmišljavanje gotovo savršenog poslovnog plana ključan je čimbenik za uspjeh vašeg poslovanja. To je put do uspjeha vašeg brenda. Taj vas put vodi kroz svaki korak implementacije i pomaže vam u strukturiranju plana. Ukratko, plan bi trebao uključivati sljedeće:

  • Sažetak
  • Analiza lokalnog tržišta
  • Vizija vašeg tima
  • Marketinška strategija
  • Popis za kupnju i plan financiranja
  • Financijska predviđanja
  • Lokacija i strategija zakupa

3.2 Osiguravanje zakonskih prava 

Ovaj korak još je omraženiji od izrade poslovnog plana jer tu apsolutno nema prostora za kreativnost. Radi se o dosadnoj papirologiji i dobivanju potrebnih dozvola. Budući da se propisi razlikuju od grada do grada i od države do države, provjerite s lokalnim tijelima vlasti i napravite popis svih dokumenata koji su vam potrebni. Čekanje na odobrenje svih predanih dokumenata može potrajati neko vrijeme. Stoga počnite prikupljati potrebne dokumente i ispravno i uredno ispunite svu papirologiju. Svoje dragocjeno vrijeme bit će vam potrebno za ispunjavanje nekih drugih obaveza.

 

3.3 Prikupljanje sredstava putem kredita za pokretanje poslovanja

Otvaranje kafića je skup posao, baš kao i pokretanje bilo kakvog drugog poduzeća. Stoga morate prikupiti dovoljno financijskih sredstava i početnog kapitala. Možete probati doći do novca putem tradicionalnih komercijalnih kredita, poslovnih zajmova ili zajmova za mala poduzeća. Možete čak impresionirati sponzore ili financijere tako da im predložite skupno financiranje svoje ideje. Druga je mogućnost podizanje kredita u banci.

KVALITETNI UREĐAJI za kvalitetno iskustvo
Učinite svoje goste sretnima stvarno dobrom kavom i ponudom svježeg točenog piva. Odaberite najbolje uređaje za svoj kafić.
Pronađite našu opremu
Artikli koje morate imati

4. NARUČIVANJE OPREME ZA KAFIĆ

Kremast okus

4.1 Izrada popisa opreme

Kada je riječ o kupnji, možda ćete se pogubiti u tome koje sve uređaje morate kupiti i gdje ih kupiti. Ovdje si možete pomoći raspitivajući se u drugim kafićima i gledajući njihovu opremu. U nastavku su navedeni neki od uređaja i oprema koja će vam možda trebati:

  • Aparati za kavu, mlinci za kavu i aparat za espresso
  • Dozator tople vode, hladnjaci, ledomati
  • Sudoper s više od jednog odjeljka
  • Posude za pjenjenje mlijeka i termometri
  • Šalice za čaj i kavu i šalice za espresso
  • Organizatori i držači za šalice, poklopce i slamke
  • Izložbene vitrine
Svježa kava

4.2 Pronađite dobavljača kave

Kafići su specijalizirani za posluživanje svježe kuhane i visokokvalitetne kave, i to je najvažnija stvar u vašem poslovanju Dakle, pronalaženje kvalitetnog i pouzdanog dobavljača ključno je za uspjeh vašeg kafića. U ovoj fazi trebali biste postaviti sebi pitanja o tome kakve proizvode i kakvog dobavljača tražite.

  • Želite li održive proizvode? Želite li proizvode s oznakom pravedne trgovine?
  • Na kakve okuse ciljate? Želite li da kava bude kisela i gorka ili želite da bude kremastija i intenzivnija? Ili želite ponuditi obje opcije?
  • Što je s drugim pićima, poput čaja? ? Koje vrste čaja želite imati u ponudi i kako ste zamišljali da ih poslužite? Preferirate li čaj pakiran u vrećice čaja ili želite sami raditi biljne mješavine?

No, vaš zadatak nije samo naći dobru kavu. Potrebno vam je nabaviti još mnogo drugih namirnica i potrepština. Mlijeko. Sastojke za kruh, peciva i kolače. Šalice i salvete. Štapići i žličice za miješanje kave. Čajnici i vrećice za čaj. Sirupi. Ima još puno stvari koje je potrebno dodati na ovaj popis. Pobrinite se da sve zapišete i krenite tražiti dobavljače za svaki navedeni predmet. Pobrinite se da su ljudi s kojima radite pouzdani i da vam mogu jamčiti za kvalitetu svojih proizvoda te uvijek sve dogovore napismeno potvrdite i potpišite ugovore.

Stil, osoblje i marketing

5. Otvaranje kafića

Do ovog trenutka trebali ste već dobiti sve potrebne dozvole i pronaći prikladnog dobavljača. Također, trebali ste renovirati prostor onako kako ste to i zamislili. Sada dolazi završna faza otvaranja vašeg kafića.

Ugodna atmosfera

5.1 Dodavanje završnih detalja

Mi iz METRO-a već smo dovoljno jasno naglasili da su pravi stil i sklad u vašem kafiću ključni za privlačenje kupaca i uspjeh kafića. Sada biste trebali dodati završne detalje u uređenju vašeg interijera. To znači postavljanje ukrasnih elemenata kao što su prikladne slike, stolni ukrasi i vješanje natpisa s nazivom kafića i logotipom na ulazu u kafić. Ponavljamo, pobrinite se da su stil i boje međusobno usklađene.


5.2 Zapošljavanje pravih ljudi

Ovaj korak je teži nego zvuči. Mnogi ljudi žele zaposliti iskusno osoblje. U stvarnosti, svatko se možete naučiti poslu. No, ono što se ne može lako naći jest dobar stav i lijepo ponašanje. Dakle, kada tražite svoj tim, potražite motivirane ljude s velikom pozitivnom energijom. Obučite ih, pripremite za ono što slijedi i okupite pouzdan i ozbiljan tim koji je spreman učiti.

Saznajte više o zapošljavanju osoblja

 

5.3 Marketing i promidžba vašeg kafića

Sada, nakon otvaranja kafića, vrijeme je da privučemo pozornost na njega. Najuspješnija marketinška strategija je oglašavanje putem društvenih medija. Izradite stranicu na Instagramu, Facebooku ili Twitteru. Također, izradite mrežnu stranicu kafića i zatražite unos objekta na Google kartama kao i na mrežnim stranicama koje nude pregled osvrta kafića i ostalih ugostiteljskih objekata kao što je TripAdvisor.

Najteži je korak privući prve klijente, ali čim ih privučete i impresionirate svojim brendom, riječ će se brzo proširiti. Kako biste se što prije probili, možete raznositi letke ili nuditi uzorke kave na ulici. Svaki početak je težak i zahtijeva naporan rad, ali će se isplatiti. Mi u METRO-u vjerujemo u vas!

Sažetak

6. Sažetak - kako otvoriti kafić

Ukratko, sljedeća pitanja mogu vam pomoći da neometano otvorite kafić:

  • Kojim kupcima se želite obratiti?
  • Koliki je potencijal tržišta?
  • Tko su vaši konkurenti?
  • Kako želite učiniti poznatim svoj kafić?
Učestala pitanja

7. faq -  Kako otvoriti kafić

Ne propustite
metro katalozi
provjerite što smo ovaj put izdvojili za vas
Pronađite najbolje ponude na jednom mjestu
Pogledajte ponude
newsletter
uvijek budite u toku. prvi saznajte novosti i ponude
Prijavite se na naš newsletter
Prijavi se