Otvaranje kafića isto je kao i pokretanje bilo kakvog drugog posla. To je velika investicija vašeg vremena i novca. Stoga morate biti svjesni da ćete morati uložiti puno truda i energije kako biste vodili uspješan posao. Razgovarajte s vlasnicima kafića i naučite iz njihovog iskustva.
Čak i ako od njih ne možete dobiti dovoljno informacija, možete puno naučiti promatranjem. Izađite i posjetite što više kafića. Pijte kavu, ocijenite je, proučite lokaciju i inspirirajte se stilom, načinom vođenja posla i načinom pripreme pića. Napravite popis ocjena samo za sebe. Razmislite o tome koje elemente želite primijeniti na svoje poslovanje, a što će vas učiniti jedinstvenima i drukčijima od ostalih.
Kao vlasnik kafića bavit ćete se i raditi s mnoštvom ljudi. Stoga biste, osim samog kafića, trebali proučiti i posjetitelje. Tko će oni biti i koje su njihove potrebe i očekivanja? Što im se najviše sviđa u drugim kafićima, a što im se ne sviđa? Proučavanje vaših budućih klijenata pomoći će vam u procesu planiranja i pomoći vam da stvorite i prilagodite izbor pića, cijene i ugodno okruženje.
1.1 Upoznavanje okoline
Prilikom istraživanja trebali biste istražiti gdje i koliko kafića postoji na pojedinim područjima. To će vam ukazati na lokaciju gdje postoji potreba za otvaranjem kafića kao i otkriti informaciju gdje već postoji dobar kafić. Bit će mjesta gdje ima mnogo dobrih kafića i drugih gdje ima mnogo kafića, ali ne i dobrih. Međutim, otkrit ćete da i na brojnim područjima općenito nedostaje kafića. Treba težiti otvaranju kafića na takvim lokacijama. Ovo je prvi korak u odabiru prave lokacije.
Također, provjerite registar poslovnih subjekata u vašem gradu. To bi moglo biti korisno jer tamo možete doznati informacije o tome koji su kafići posljednjih godina zatvoreni i zašto. Napravite popis njihovih pogrešaka kako biste ih izbjegli. Još jedna važna točka prilikom proučavanja područja uključuje informaciju o tome može li uopće takav posao doprinijeti životu lokalnog stanovništva. To će vam uštedjeti i vrijeme i novac.
1.2 Proučavanje konkurencije
Ovaj korak ide ruku pod ruku s prethodnim. Dok proučavate kafiće na određenom području, trebali biste proučavati i svoje konkurente. Na kraju ćete se morati zapitati hoćete li im moći konkurirati i držati korak s njima. Ako odlučite poslovati na području s mnogo kafića, morat ćete se moći istaknuti i biti jedinstveni. Čak i ako se odlučite otvoriti svoj kafić na području gdje ih nema dovoljno, imajte na umu da su ljudi voljni prijeći dalek put kako bi popili dobru kavu u udaljenom kafiću, umjesto odlaska u obližnji, ali loš kafić. U svakom slučaju, natjecat ćete se s uspješnim imenima.
Ključno je naučiti što oni rade dobro, što loše, a što zlo. Radi se o podizanju njihovih usluga i ponude na višu razinu. No, i o ostavljanju svog osobnog pečata. Mi u METRO-u ne želimo da kopirate tuđi posao. Želimo da se inspirirate njima, ali i poboljšate ono što oni su pogriješili. Tek tada možete biti konkurentni i stvoriti uspješan posao.